Previous  Next

Globální nastavení

 

Globální nastavení je společné nastavení pro všechny uživatele. Dělí se na:

 

hmtoggle_plus1Databáze a terminály - nastavení databáze a mobilního terminálu

 

hmtoggle_plus1Mobilní terminály - nastavení mobilního terminálu

Používáte-li mobilní terminály, musíte zde vyplnit COM PORT, na kterém je mobilní terminál připojen. V případě, že chcete podporovat načítání množství, musí  být zaškrlé. Ohledně konzultace výběru šablony pro mobilní terminál kontaktujte technickou podporu

 

 

 

hmtoggle_plus1Databáze a systémová služba - nastavení databáze

Hodnoty v tomto poli jsou nastaveny instalací a nedoporučujeme do nich zasahovat. Nesprávné nastavení hodnot může mít za následek nefunkčnost celého systému Pracant.

 

Nastavuje se zde IP, kde běží služba, název databáze a porty služeb MYSQL a PRACANT.

 

db

 

 

hmtoggle_plus1Zakázky - nastavení týkající se zakázek

 

hmtoggle_plus1Předpokládaný čas - předpokládaný čas úkonů

Zde nastavujete, zda při normování zakázky budete plánovat čas na vyrobené kusy v minutách, či sekundách. Více v úkonech.

 

predpCasUkony

hmtoggle_plus1Tisk polí v zakázkovém listu - volba hodnot na zakázkovém listu

 

V tiskové sestavě "zakázkový list" je možné navolit, jaké hodnoty na něm mají být tisknuty. Jedná se o informace pro zaměstnance. Více o zakázkovém listu v zakázkách.

 

tiskZakList

hmtoggle_plus1Klonování zakázek - možnosti klonování zakázek

 

Umožňuje nastavit, zda při klonování zakázky zároveň naklonovat i subdodávky a dokumenty.

 

klonovaniNast

 

hmtoggle_plus1Vytvoření nového úkonu - volba pro úkonovou mzdu

 

Slouží pro předvolení typu úkonové mzdy při normování zakázky.

 

predsvoleniUkonovky

 

V modulu zakázky/zakázky můžete mít sloupec, který bude informovat o počtu vyrobených kusů/odpracovaném času v rámci operací, které zde zvolíte (volí se číslo operace)

 

kusyCAs

 

V menu pro vytvoření zakázky je možné aktivovat až 13 uživatelských polí, které jsou:

 

a) sloupečky v zakázkách

b) hodnoty v tiskových sestavách - seznam zakázek, zakázkový list

 

 

 

Typy zakázek si zde můžete přejmenovat.

 

 

V tomto poli máte možnost nadefinovat název volitelné položky. Implicitně se jedná o výkres, ale vy si pod tímto polem můžete vést a filtrovat jakoukoliv hodnotu.

 

volP_olozkacokoliv

 

 

hmtoggle_plus1Výpočet ceny zakázky - volitelné možnosti pro výpočet ceny zakázky

 

Toto nastavení slouží k volbě způsobu výpočtu ceny zakázky. Je možné zvolit možností:

 

cena operace + cena zaměstnance:

program bude počítat se součtem těchto cen.

Vyšší cena – operace/zaměstnanec:

program použije vždy vyšší z těchto cen.

Vždy cena zaměstnance:

program bude používat pouze cenu zaměstnance

Vždy cena operace:

program bude používat pouze cenu operace.

 

Postup nastavení jednotlivých cen je uveden v částech OPERACE / Zaměstnanec / CNC Stroj / STROJ.

 

Při výpočtu cena operace + cena zaměstnance se při výpočtu ceny použije hodnota Průměrná cena zaměstnance z globálního nastavení - ostatní.

 

vypcena

 

Filtrace:

 

V případě aktivace této volby se v zakázkách změní způsob filtrace. Automaticky je nastaveno, že se filtr aktivuje při změně nebo opuštění pole. Toto nastavení aktivuje filtrace na stisknutí tlačítko OBNOV v rozšířeném filtru. Toto nastavení uvítáte, máte - li rozsáhlou databázi a jakákoliv nechtěné filtrace je dlouhá.

globFiltrace

 

 

 

 

 

hmtoggle_plus1Nastavení docházky -  docházka

 

Toto nastavení je klíčové pro správnou evidenci docházky. Systém na základě nastavení směn určuje fond pracovní doby pro každý den (možnost mít každý den jiný fond) a umožňuje evidovat pozdní příchody atd.

 

nastaveniDochazkyNove

 

Typ výpočtu je jedním ze základních pilířů docházky. Máte na výběr 2 možnosti:

 

Mód příchod/odchod:

 

- nutná evidence příchodu a odchodu

- vypočte se rozdíl mezi příchodem a odchodem a odečtou se přestávky (=operace ze skupiny ostatní)

 

 

Mód detailní:

 

    – není nutné evidovat příchod (=začátek pracovní doby se bere ze začátku první operace)

    - nutné evidovat odchod

    - vypočte součet všech operací mimo přestávky (=operace ze skupiny ostatní)

    - z takto vypočtené hodnoty odpracováno se neodečítají přestávky (jsou vyloučeny z výpočtu)

 

Nastavení docházky:

 

    Název: informuje o nastavení zobrazené směny . za výběrovým polem se nachází tlačítko pro vytvoření nové směny a tlačítko pro zrušení směny = možnost evidence více směn. Vhodné například pro 3směnné provozy či zkrácené pracovní úvazky

 

Dny: zde nastavte začátek a konec pracovní doby včetně fondu doby - lze nastavit pro každý den rozdílný fond

út-pá=Po, So-Ne=0: nastaví se pro všechny dny stejné hodnoty jako v pondělí a víkendy se nechají prázdné

 

Ignorovat dřívější práce než začátek směny: aktivací této volby zaignorujete zaměstnanci práci, začne-li dříve, než je nastaven začátek směny

 

Automatická přestávka:

 

X : délka přestávky

Y : doba v minutách, po které se vloží nadefinovaná doba přestávky

= tato volba vloží přestávku zaměstnanci ikdyž si žádnou nevybral (= např zákonná 30min přestávka)

Zaokrouhlovat začátek, konec: umožňuje nastavit zaokrouhlování záčátku i konce - doporučujeme nastavit stejné hodnoty

 

Ignorovat přesčas je-li menší než:

 

po vypočtení odpracované doby a porovnání s fondem pracovní doby vzniká hodnota přesčas (či neodpracováno) - tato volba zaignoruje do nastavené doby (např 30 min = ignorace přesčasů kratší než 30 minut)

 

 

Penalizace pozdních příchodů:

 

zahájí-li zaměstnanec práci později než je nastaven začátek směny, je možné nastavit penalizaci (nefunguje v režimu detailní)

 

Rozmezí přestávek:

 

Potřebujete li ve výkazu docházky zaměstnanec vidět, kdy přesně měl zaměstnanec přestávku, je nutné do směny nastavit, kdy ta přestávka doopravdy je. Pro 12H úvazky a další je samozřejmě více přestávek, takže vy je musíte zde vyplnit - můžete maximálně až přestávky. Poté je nutné tisknout sestavu "Docházka s časy přestávek", kde se promínout nastavené přestávky.

 

Zaokrouhlovat hodnoty: jedná se o zaokrouhlení vypočtených hodnot odpracováno, přesčas, neodpracováno atp v tiskové sestavě docházka

 

Vícesměnné provozy

 

Jednotlivé směny lze vytvořit přes tlačítko nový v nastavení docházky. Každý směna může mít vlastní nastavení = fond pracovní doby, přestávky, zaokrouhlení atp.

 

 

Automaticky rozpoznávat směny: při zaškrtnutí program detekuje směnu, do které zaměstnanec přišel. Pro ujednodušení výpočtu je potřebné nastavit, do kterých směn může zaměstnanec přijít. Toto musíte provést v kartě zaměstnance, kde se objeví tlačítko dostupné směny, kde musíte nadefinovat směny, kam zaměstnanec může přijít.

 

hmtoggle_plus1Nastavení skladu -  nastavení týkající se skladu materiálu

 

 

Vyskladňovat materiál za cenu:

 

umožňuje nastavit, za jakou cenu bude materiál vyskladňen.

 

 a) pevná prodejní cena - vyskladní materiál za cenu, které je nastavena ve skladové kartě

 b) průměrná prodejní cena - vypočítavá průměrnou prodejní cenu zbylého materiálu na skladě = hlídá, abyste materiál nevyskladnili                                  pod cenu v připadě, že se ceny pohybují.

 

 ! PRO PRŮMĚRNOU PRODEJNÍ CENU JE NEZBYTNĚ NUTNÉ VÉST U VŠECH PŘÍJEMEK NÁKUPNÍ CENY!

 

skladVyskladnovat

 

 

EAN kódy:

 

Ve skladu je nově možné evidovat EAN kódy. Při aktivaci této volby přibude u všech materiálových filtrů také EAN filtr.

 

ean

 

Objednávky:

 

Zde lze nastavit, jakou cenu použít při vytváření objednávky.

objednavky

Příjemky:

 

Zde je možné aktivovat tlačítko, které v agendě - příjemky, položky příjemky umožňuje promítnout cenu uvedenou v položce příjemky do skladové karty.

 

Prijemky 

Výběr příjemky:

 

Tato volba aktivuje alternativní příjímání skladových karet. Pokud je toto aktivováno, tak při zvýšení stavu skladu ve skladové kartě (sklad materiálu - stav skladu - editace skladové karty - zvýšíte li "Aktuální stav hl. skladu") se po stisknutí tlačítko ULOŽ objeví formulář pro vybrání příjemky. Je možné vytvořit i příjemku novou. Bez aktivace této volby se vytváří automatická příjemka.

 

globNastVybPrij

Přenášet komentář:

 

aktivací této volby zajístíte, že položka "Komentář" ze skladové karty bude přenesena do těchto formulářů:

 

a) zakázky - zakázky - předpokládaný materiál - nový předpokládaný materiál - při výběru materiálu se předvyplní komentář dle vybrané skladové karty

b) zakázky - zakázky - kontextové menu - objednat předpokládaný materiál - zde se také projeví komentář ze skladové karty

c) sklad materiálu - objednávky - položky objednávky - nová položka.

 

globPrenKom

 

hmtoggle_plus1Přehled na hlavním formuláři -  nastavení základní obrazovky systému

 

 

Plánované kapacity:

 

Zde nastavíte, kdy se mají počítat plánované kapacity

 

 -  při startu programu (pozor, zpomaluje spouštění programu - vypočítává se při 'Dokončení zavádění)'

 -  při ručním přepočítání - aktivujete jej pravým tlačítkem stisknutím na naplánované kapacity - viz. obrázek

 

naplKapacita1

 

Průměrný týdenní fond:

 

Ovlivňuje průměrný týdenní fond započtením průměrné nemoci a dovolené. Z databází od největších zákazníků jsme vypočítali průměrnou hodnotu 14% (=odečte z průměrného týdenního fondu 14% doby).

 

Tuto hodnotu si můžete jednoduše vypočítat:

 

 a) je potřeba zjistit kolik bylo celkově odpracováno za minulý rok (=zaměstnanci - načtená data - vyberete všechny operace, všechny zaměstnance, v        datumu nastavíte minulý rok) = celkově odpracováno za rok

 

 b) je potřeba zjistit, jaký podíl na tom mají operace dovolená, nemoc a propustka (= v načtených datech ve filtru operace vyberete tyto 3 a v datumu minulý rok)

 

         = podílem těchto hodnot zjistíte průměrnou absenci

 

nemocnost

 

Zakázky, které vyprší..:

 

Dosazením počtu dnů ovlivníte dobu pro vyhledávání zakázek, které vyprší v zadaném intervalu

 

zakVyprsi2

 

 

hmtoggle_plus1Fakturační údaje -  informace o firmě

 

Údaje pro předvyplnění do faktury. Vyplňte v případě, že chcete v systému PRACANT tisknout faktury.

 

 

Hodinová sazba - používá se pro výpočet ceny práce v tisku faktury (zakazky/tisk - faktura) ->        odpracovaný čas se vynásobí touto sazbou.

 

 

faktura

 

 

hmtoggle_plus1 Ostatní -  další nastavení týkající se všech uživatelů

 

Ostatní:

 

 zobrazení nákladů:                                aktivuje v načtených datech zaměstnanců zobrazování nákladů na  vyfiltrované operace. Více zde..

 

 Při spuštění zjisti novou verzi:                    aktivuje/deaktivuje spojení s aktualizačním serverem při startu programu

 

 Přepočtení stavů zakázek:                            pokud používáte stavy, tato volba automaticky přepočte stavy všech        zakázek při spuštění agendy zakázky

 

 Zobrazit přepočtení mzdy v zakázkách:        zobrazí v načtených datech zaměstnanců nad tabulkou výpočet Náklady. Více zde.

 

     Nezahrnovat CNC stroje do výpočtu času a ceny     vyloučí z výpočtu odpracovaných časů CNC stroje

 

     Přebírat komentář úkonů z operace             při normování zakázky automaticky do poznámky přenese komentář z operace

 

globOstatni

Průměrná hodinová mzda zaměstnance:

 

Při nastavení výpočtu ceny zakázky "Cena operace + cena zaměstnance" se při vkládání ceny připočte k sazbě i pronásobená průměrná hodinová mzda zaměstnance předpokládaným časem. V ostatních výpočtech ceny toto neplatí.

 

 

 

Aktivace rychlého zadání kódu přes čtečku čárového kódu u PC:

 

Aktivuje klávesovou zkratku CTRL + SHIFT + B pro čteční čárového kódu ze čtečky čárového kódu u PC.

 

Operace propustka:

 

Zde vložte operaci, kterou chcete v tiskové sestavě v modulu - zaměstnanci - docházka - tisková sestava Docházka považovat za propustku. Vkládá se kód operace.

globPropustka

Vyhledávání pomocí filtrů:

 

Tímto nastavíte v zakázky - zakázky a ve sklad materiálu - stav skladu filtraci dle regulérních výrazů. Co jsou regulérní výrazy se dozvíte z veřejně dostupných zdrojů.

 

globRegExp