Previous  Next

Uživatelé

 

Evidenční systém Pracant  používá uživatelské účty pro řízení přístupu k systému.

 

uzivatele

 

Okno pro správu uživatelů se nachází v nabídce Program/Uživatelé. Po otevření okna „UŽIVATELÉ“ a kliknutí na pravé tlačítko myši se objeví kontextová nabídka programu.

 

Vytvorení nového uživatele:

 

Po kliknutí na tlačítko „Nový uživatel“, stisknutí klávesy „Insert“ v seznamu uživatelů nebo kliknutí na ikonu v horní liště okna, se otevře dotazník pro vytvoření nového uživatele.

 

Přihlašovací jméno:

údaj, který je potřeba zadat při spouštění programu (obvykle jméno a příjmení uživatele např. JAN NOVAK)

Heslo:

 

druhý údaj potřebný pro ověřovací dialog při spouštění programu.

Potvrzení Hesla:

 

opakované zadání hesla pro kontrolu překlepů

Přístup do správy uživatelů:

Možnost pro uživatele vytvářet další nové uživatele (volba doporučená pro management)

Přístupová práva:

systém Pracant Pracant 2007 umožňuje každému uživateli nastavit jeho práva, tj. se kterými položkami může manipulovat

Administrator:

 

účet bez omezení

Běžný přístup:

 

nemůže vytvářet uživatele, jinak má plný přístup k datům

Skladník:

 

může do modulu zakázky, sklad materiálu/nářadí

Blokován:

 

má přístup pouze do režimů sběru dat. tento typ účtu je vhodný pro uživatele, kteří například evidují práci přes SW terminál, ale nemají mít právo přístupu do systému

 

uziV

V dialogovém oknu napravo máte možnost uživatelskému účtu povolit/zakázat přistup do jednotlivých modulů systému, nad rámec přístupových práv.

Definice míst práce

Definice míst práce je funkce určená pro správu docházky a načtených dat zaměstnanců v místech práce. To znamená, že pokud místa v místo práce zaškrtlé např T1 - uvidí uživatel pouze zaměstnance s nadefinovaným místem práce v docházce i načtených datech.

Vedoucí směny

Vyplněním směny uživatel uvidí v grafickém přehledu, v docházce, v načtených datech pouze zaměsntnace, kteří jsou do zvolené směny zařazeni.

Místo práce

Stejná funkce jako vedoucí směny s rozdílem, že odkazuje na místo práce v kartě zaměstnance.

Stavy zakázek

Při nadefinování vybraných stavů uživatel uvidí pouze zakázky ve stavech, které ma nastavené.

Zastoupený zaměstnancem

Používáte-li SW terminály, je nutné nastavit uživatelskému účtu, jakým zaměstnancem je uživatel zastoupen. Poté se zaměstnanec příhlásí do SW terminálu pod svým uživatelským účtem, ale operace budou zapisovány pod jménem, které má nastaveno v 'zastoupený zaměstnancem'.

příklad: v horním obrázku máme uživatele MB zastoupeného zaměstnancem Martinem Blahou.

 

  ve spodním obrázku se přihlašujeme jako MB a v SW terminálu zapisujeme jako Martin Blaha

mbmb2